ACTUALITZACIÓ 05-10-2016
ELS ENLLAÇOS D’AQUEST ARTICLE JA NO EXISTEIXEN.
SI VOLS BAIXAR-TE VIDEOS DE 3ALACARTA VÉS A AQUEST ARTICLE ON EXPLICO COM FER-HO.
https://www.metelidrissi.com/2016/10/aplicacio-web-per-baixar-se-videos-de-3alacarta-facil-i-rapid/
¿Què es?
És un programet que t’ajudarà a descarregar vídeos de TV3, d’una forma senzilla i ràpida, ja que només hauràs de indicar-li la pagina del vídeos que vulguis baixar-te.
Instal·lació
El fitxer és un instal · lador complet, de moment només per a Windows. L’únic que has de fer és baixar-te’l i seguir els passos que t’indica per finalitzar la instal · lació.
Quan ho executis et demanarà dues coses:
- URL del vídeo 3alacarta: Quan estiguis veient el vídeo que t’agrada, copia la URL de la barra del navegador i enganxa.
- Directori de descàrrega: indica-on vols que es gravi el vídeo, i el recordarà per a la propera vegada.
El vídeo es grava amb el títol que apareix al web.
Fitxers
Descargar de TV3 (Versión 1.4-windows) (Fichero exe – 3.48 MB)
Descargar de TV3 (Versión 1.4-mac) (Fichero app – 5.3 MB)
Descargar de TV3 (Versión 1.4-linux) (Ficheros fuente – 632 KB)
Instal·lació
La versió per a Windows és un instal · lador automàtic, no hauries de tenir cap problema en fer-ho. Simplement descàrrega el programa, obre-i segueix els passos.
La versió per a Linux conté únicament els scripts en Python, així que pots copiar on vulguis i després executar posant «python descargar.py». Necessitaràs tenir instal·lat rtmpdump, la versió més recent (l’última és la 2.4) que trobis per la teva distribució.
La versió per a Mac és una aplicació individual, així que has de descarregar el fitxer ZIP, descomprimir (probablement Safari ho farà automàticament per tu) i després arrossegar el fitxer resultant a la icona d’aplicacions del Dock.
Encara no tinc agafat el truc a això de distribuir aplicacions per Mac, així que fa algunes coses rares que espero arreglar en un futur. En primer lloc necessites tenir instal · lada una versió recent de rtmpdump perquè funcioni, que pots descarregar d’aquesta adreça i instal·lar per separat. En la versió per a Windows està en el mateix paquet però aquí no he aconseguit fer-ho.
També veuràs que quan li dones a descarregar en la versió per a Mac la finestra es tanca sense més. En realitat el vídeo es descarrega, el que passa és que en Mac OS X no es queda oberta la finestra que mostra el progrés de la descàrrega. Espero esbrinar com arreglar
Còdi font
Si vols saber com funciona aquest programa per dins, millorar-lo o fer un sistema semblant aquí tens el codi font. El programa principal està fet en Python (descargar.py) i l’instal · lador és un script molt senzill construït amb l’assistent de Inno Setup.
La llicència de distribució és GPL, el que significa que és lliure, gratuït, i qualsevol treball derivat s’ha de distribuir amb la mateixa llicència.
Código fuente completo de la herramienta en Google Code (Subversion)
Imàges
Quan estiguis veient el vídeo a TV3 còpia la URL
Aquest article ha estat redactat íntegrament per http://blog.tvalacarta.info/herramientas/descargar-de-tv3/, en aquest bloc l’únic que he fet ha estat traduïr-ho al català i guardar-m’ho com un esborrany personal.
Abans em baixava els videos de tv3 de emule però els servidors cada cop anaven pitjor. Em volia baixar els videos de Crims per tenir-los i ahir vaig descobrir el teu enllaç, es perfecte, els he baixat tots. Moltes gràcies